Lone Kjeldgaard

Onsdag: 6.30-16.30
Torsdag: 6.30-16.30
Fredag: 6.30-14.30

Lidt om mig og mit dagplejehjem:
Jeg er årgang 1970 og er født og opvokset på Ærø. Jeg bor sammen med Svend-Erik i et byhus, hvor jeg har et legeværelse til børnene. Min have er ikke så stor, så vi bruger naturen omkring os. Jeg har tre voksne drenge, som bor på Fyn.
Jeg blev ansat som dagplejer i 1993 og har kun været væk fra faget i ca. 1½ år.

Min faglige profil:
Dagpleje-uddannelsen i Odense
ICDP kursus
Grøn Spirer og Blå Spring ud
Kurser

En typisk dag hos mig:
Jeg lægger vægt på en tryg, harmonisk og genkendelig hverdag, hvor børnene kan udfolde sig, blive set og hørt. Vi har faste rutiner og spisetider. Vi leger, synger, og laver aktiviteter. Vi er ude hver dag, enten i gården, ellers bruger vi naturen omkring os

Forældresamarbejdet:
Jeg ønsker en åben og tæt kontakt med forældrene med en gensidig respekt for hinanden. Jeg lægger vægt på en god dialog omkring barnet, både hjemme og her.

Barnevogn:
I skal selv have barnevogn med, som kan stå her i hverdagene, under mit halvtag eller i skuret.

Legestue:
Vi er i legestuen en gang om ugen sammen med en kollega eller to. Vi synger, leger, og laver aktiviteter ud fra de pædagogiske læreplanstemaer. Børnene lærer andre dagplejere og børn at kende.

Gæstepleje hos mig:
Man skal selv medbringe barnevogn og tilbehør, samt tøj og bleer.

Husdyr:
Vi har en sød lille hund – Otto, som er fra maj 2022. Han er ikke sammen med børnene, men de får lov at hilse på ham, hvis de har lyst. I gården har vi kanariefugle, som børnene hjælper med at fodre.