Anette Korup Clausen

Onsdag: 6.30-16.30
Torsdag: 6.30-16.30
Fredag: 6.30-14.30

Lidt om mig og mit dagplejehjem:
Jeg bor sammen med min mand Hans Kurt. Vi har Debbie, hun er 18 år. Hun går på Oure kostgymnasium på fodboldlinien.
Vi bor i et hus ude på landet med en stor lukket have. Jeg har god plads til børnene. De kan køre på div. køretøjer, lege på rutsjebaner, i sandkasse og i legehus. Jeg synes, det er meget vigtigt, at børnene kommer meget ud og aktivt bruger deres krop, det styrker deres motorik.
Indenfor har vi et stort køkken/alrum, hvor vi spiser og f.eks. laver kreative ting evt. julegaver. Så har vi stort lyst legeværelse, hvor vi har en rutsjebane, legekøkken, en hyggekrog til højtlæsning - og vi kan danse og lave gymnastik. Jeg har et puslerum lige ved siden af legeværelset, hvilket er fint, hvis der er uro i børnegruppen.

Min faglige profil:
Grundkursus for dagplejere
Førstehjælp for de små
Kursus for erfarne dagplejere
Certificeret naturdagplejer – ”Grønne Spirer” og ”Blå Spring ud”

En typisk dag hos mig:
Vi spiser formiddagsmad kl. 8.30 – 9.30: brød, frugt, grønt, evt. en lun ret og vand. Frokost fra 11-12 består af brød med varieret pålæg, varm mad, grøntsager og vand/ mælk. Eftermiddagsmad er ca. kl. 14.30 og består af brød, frugt, grønt og vand. Hvis nogen møder tidligt, kan der serveres morgenmad til kl. ca. 7.30.
Jeg arbejder ud fra de pædagogiske læreplaner. Jeg lægger vægt på, at alle børnene bliver klar til de udfordringer, de møder i livet. Hverdagen skal være genkendelig. Jeg lægger vægt på at give børnene en rolig, tryg og harmonisk hverdag.
Vi tager ofte på ture med vores gå-bus. Hverdagen byder også på leg, vi synger meget, hører musik, hvor vi danser til, vi bruger tid på højtlæsning og kreative indslag alt efter årstiderne og de forskellige traditioner.
I min entre kan I læse min plan for ugens løb, bl.a. arbejder vi meget med selvhjulpenhed og sprog.
Vi besøger kollegaer og deres børn, og de kommer på besøg her hos os. Børnene leger sammen og oplever, at være en del af et større socialt fællesskab.

Forældresamarbejdet:
Det er vigtigt for et godt samarbejde omkring jeres barn, at vi er åbne og har en ærlig dialog os voksne imellem - det er vigtigt at fortælle, hvis jeres barn har særlige udfordringer, som jeg skal tage hensyn til eller arbejde med. Det kan være allergi- spise/ søvnvaner eller andet. Er der noget, I er i tvivl om eller undrer jer over, er I altid velkomne til at sige det, så tager vi en god snak om det.

Legestue:
Legestue er engang pr. uge. Det er en god ide, at tingene er planlagt fra uge til uge. Ændringer kan forekomme.

Gæstepleje hos mig:
Jeg har ingen vogne til gæstebørn, men I er velkomne til at have jeres stående fra mandag til fredag, og så kan I lige tjekke dem, om de trænger til rent sengetøj osv.

Husdyr:
Jeg har ingen husdyr.